Welcome to Matin Tehrani weblogبه وبلاگ متین تهرانی خوش آمدید

 

 

 

 
 
 

دولت باید از تئاتر حمایت کند

 

 

 
 

 

از مسئولان کشور می خواهم که قدری هم به تئاتر توجه شود. با 11 میلیارد تومان به کجای تئاتر این کشور می‌توان رسیدگی کرد.مسئولان به جای اینکه دائم بگویند شما تئاتری‌ها چه کاری را انجام داده‌اید؛ باید اعلام کنند که برای تئاتر چه کاری انجام داده‌اند.

 

 

فارس: آرش دادگر ؛کارگردان برتر سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ در خصوص اجرای نمایش «هملت» اظهار داشت: وضعیت اجرای «هملت» در تالار حافظ دچار مشکلی شده بود و به ما تاریخی را اعلام کردند که زمان مدنظر و مطلوبی نبود. همچنین اعلام کردند که به دلیل ثابت بودن دکور این نمایش گروه دیگری نمی‌تواند اجرا برود، بنابراین بیایید در 15 شب اجرا بروید که این نیز برای گروه ما امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: از قبل می‌دانستم که لیست اجرا در ایرانشهر بسته شده است ولی آقای سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان با من تماس گرفتند و اعلام آمادگی برای اجرای «هملت» در تماشاخانه ایرانشهر کردند. من اصلاً به ایرانشهر فکر نمی‌کردم زیرا از تکمیل اجراهای آن باخبر بودم، البته اتابک نادری رئیس تئاتر شهر هم سالن اصلی را به من پیشنهاد داد، ولی از تئاترشهر می‌ترسیدم. پس از عقد قرارداد با ایرانشهر، مرکز هنرهای نمایشی از ما خواست که به تالار حافظ بازگردیم اما من قرارداد بسته بودم.

دادگر به عدم حمایت از نمایش برگزیده جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: یک سری بحث‌هایی است که اصلاً قصد ورود به آنها را ندارم، زیرا من آرتیستم و کارم کارگردانی است. اگر بخواهم وارد بحث‌های کلان‌تر تئاتر شوم اصلاً نباید دیگر تئاتر کار کنم. باید منتقد شوم و یا بگویم به من پست و مقام بدهید.

کارگردان نمایش «لیرشاه» تصریح کرد: از طرف دیگر متأسفانه در سرزمین پر فرهنگ ایران که همه ادعای فرهنگ دارند می‌بینید که هیچ اسپانسری حاضر به حمایت از اثر برگزیده جشنواره بین‌الملل نشد، البته اگر در اثری بازیگر چهره باشد پا به میدان می‌گذارند. در حال حاضر گروه نمایش «هملت» با 5 ماه تمرین برای فجر و 2 ماه تمرین برای اجرای عمومی با هزینه‌های شخصی به روی صحنه خواهد رفت. البته هیچ‌گونه توقعی هم ندارم که با این حرف‌ها بخواهم شرایط را به شکلی پیش ببرم که مرکز هنرهای نمایشی را مجاب به حمایت کنم.

کارگردان نمایش «هملت» بیان داشت: امیدواریم که دولت بتواند از هر نمایشی پشتیبانی کند. از شرایطی که وجود دارد و کمبود بودجه آگاهیم اما نمی‌دانم چرا هرگاه قرار است پولی از جایی برداشته شود از فرهنگ کسر می‌شود. چرا کسی متوجه نیست که هر چه برای فرهنگ و هنر هزینه شود باز هم کم است.

با این حال ما شرایط را درک می‌کنیم. می‌دانیم وارد وادی شده‌ایم که کسی ما را درک نمی‌کند، ما باید دیگران را درک کنیم.

دادگر با بیان اینکه من هنرمند هستم و قرار نیست به هر ترتیبی را برای دریافت حمایت دست نیاز دراز کنم، گفت: دیگران باید به کمک ما بیایند، باید حمایت دولتی از تئاتر صورت گیرد زیرا ما تجارت سینما نیستیم. چقدر در این سال‌ها برای صدا و سیما هزینه شد، اما باز هم ضعیف عمل می‌کند. از مسئولان کشور می خواهم که قدری هم به تئاتر توجه شود. با 11 میلیارد تومان به کجای تئاتر این کشور می‌توان رسیدگی کرد.مسئولان به جای اینکه دائم بگویند شما تئاتری‌ها چه کاری را انجام داده‌اید؛ باید اعلام کنند که برای تئاتر چه کاری انجام داده‌اند.

نقل از صحنه

 

 

 

 

 

 

 

سر فصل ها

اخبار

هنر

طبیعت

انسان و طبیعت

هنر و طبیعت

مقالات

بیوگرافی

 

HOME  ENGLISH   FEED BACK   CONTACT ME  PERSIAN 

 

Copyright © 2014 Matin Tehrani. All rights reserved.